close

 

Gabrielle Aplin - Stay

Life
人生
Is like a circus wheel
就像是轉盤
And I
而我
Never know how to feel
一直
不懂該如何去感受
You’re still living in the way back then
你還是一直活在過去
But I never meant to hurt you or to lose a friend
而我從來就不想傷害你 也不想失去一個朋友
'Cause time's gone by on a runaway train
時間的流逝就好像一台失速列車
And there's nothing we can do to bring it back again

做再多我們也回不去從前

But you
但是你
You’re looking at me
你注視著我
Just say what you want
你想要什麼就說吧
Just say what you need
你需要什麼就說吧
'Cause I
因為我
Was meant to be free
是自由的
And come as I go
想來就來
And go as I please
想走就走

Did you think I’d stay?
你以為我會留下嗎?
Well, you should turn the other way
嗯 我想你該換個方向想
'Cause we’re never going back again
因為我們再也回不去了
All you did was stay
你只會停留在那
Holding on to yesterday
緊抓著昨天不放
Well, it’s never coming back again
嗯 再也回不去從前了

Life
人生
A couple hundred miles away
還有很長
And I
而我
Remember you like it was yesterday
對你的記憶就好像昨天才見過你一樣清晰

So why
所以為什麼
Why you looking at me?
你注視著我
It’s not what you want
我不是你想要的
It’s not what you need
也不是你需要的
Did you think I’d stay?
你以為我會留下嗎?
Well, you should turn the other way
嗯 我想你該換個方向想
'Cause we’re never going back again
因為我們再也回不去了
All you did was stay
你只會停留在那
Holding on to yesterday
緊抓著昨天不放
Well, it’s never coming back again
嗯 再也回不去從前了

You can stay
你可以停滯
In the past
在過去
You can live a lie
你可以活在謊言中
Say I’ve changed
說我變了
Call me cold
說我冷血
Call me what you like
隨便你怎麼說
And never know
你永遠也不會知道
What it’s like
那是什麼感覺
On the other side
如果你換個方向想
Oh
You can stay
你可以停滯
In the past
在過去
You can live a lie
你可以活在謊言中
Say I’ve changed
說我變了
Call me cold
說我冷血
Call me what you like
隨便你怎麼說
And never know
你永遠也不會知道
What it’s like
那是什麼感覺
On the other side
如果你換個方向想

Did you think I’d stay?
你以為我會留下嗎?
Well, you should turn the other way
嗯 我想你該換個方向想
'Cause we’re never going back again
因為我們再也回不去了
All you did was stay
你只會停留在那
Holding on to yesterday
緊抓著昨天不放
Well, it’s never coming back again
嗯 再也回不去從前了

You can stay
你可以停滯
In the past
在過去
You can live a lie
你可以活在謊言中
Say I’ve changed
說我變了
Call me cold
說我冷血
Call me what you like
隨便你怎麼說
And never know
你永遠也不會知道
What it’s like
那是什麼感覺
On the other side
如果你換個方向想
Oh
You can stay
你可以停滯
In the past
在過去
You can live a lie
你可以活在謊言中
Say I’ve changed
說我變了
Call me cold
說我冷血
Call me what you like
隨便你怎麼說
And never know
你永遠也不會知道
What it’s like
那是什麼感覺
On the other side
如果你換個方向想
Never know
永遠不會知道
What it’s like
那種
On the other side
換個方向想的感覺


 


歌詞來源https://genius.com/

arrow
arrow

    Rosie 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()